Publicerad: 26 juni 2019
Möt våra nya digitala medarbetare
Nu kan du chatta med oss dygnet runt. Eller rättare sagt med våra chattbotar Alf och Uni som kan svara på allmänna frågor om ersättning och medlemskap.
Du hittar Uni här på hemsidan och Alf när du loggar in på Mina sidor.
Så här fungerar tjänsten
Du kan ställa allmänna frågor om medlemskap och ersättning till Alf och Uni, men de kan inte svara på frågor om specifika ärenden.
Våra chattbotar är nya på jobbet och lär sig hela tiden att svara på fler frågor. Skriv kortfattat och precist så underlättar du för dem att förstå vad du menar.
Exempel på frågor du kan ställa:
- Hur blir jag medlem?
- Varför ska jag vara medlem?
- Hur betalar jag medlemsavgiften?
- Hur tidrapporterar jag?
- När får jag min utbetalning?
Att tänka på när du chattar
Tänk på att inte skriva personlig information, till exempel namn eller personnummer i chatten. Om du har en specifik fråga som rör ett ärende kan du istället logga in i Mina Sidor eller Mitt medlemskap och skicka ett meddelande. Du kan också ringa till oss.
Chattbotarna pratar inte med varandra
Tänk också på att Alf och Uni inte kommunicerar med varandra. Om du har chattat med Uni och sedan loggar in i Mina sidor och börjar chatta med Alf kommer Alf inte veta vad du har frågat Uni.
Behandling av personuppgifter
Vi använder din ip-adress för att ta emot din fråga och leverera ett svar till dig. Det räknas som personuppgiftsbehandling baserad på en intresseavvägning enligt Dataskyddsförordningen.