Den här sidan använder Javascript för vissa funktioner. Om du vill att alla funktioner ska fungera korrekt behöver du tillåta javascript.
Torsdagen den 2 maj är våra e-tjänster stängda från klockan 20.15 på grund av underhållsarbete. De väntas öppna igen klockan 00.15.
Du kan inte logga in på Mina sidor eller Mitt medlemskap och inte heller bli medlem under den tiden.
Vi förstår att du kan ha många frågor och vi hoppas att du hittar den information du behöver om ersättning och medlemskap här på vår webbplats.
Om du har synpunkter på regelverket hänvisar vi dig till regering och riksdag eftersom det är riksdagen som beslutar om reglerna för alla a-kassor.
Mina sidor är för dig som vill söka ersättning från oss, skicka in handlingar eller rapportera tid. Här kan du också skicka meddelanden till oss om frågor som gäller ersättningen.
Om du är medlem hos oss och vill se dina fakturor eller ändra betalningsmetod kan du göra det genom att logga in på Mitt medlemskap.
Våra telefontider är 9.00 till 11.45 och 13.00 till 15.00 på helgfria vardagar. Om du vill prata om ett pågående ersättningsärende eller ett EU-, återkravs- eller kulturärende, ringer du mellan klockan 9.00 och 10.00. Mellan klockan 11 och 11.45 och klockan 13 till 15 besvarar vi endast frågor om medlemskapet.
0770 77 77 88
Om du inte kan använda våra e-tjänster går det bra att skicka dina handlingar per post.
Unionens a-kassa
FE 14
930 88 Arjeplog
Under kontorstid finns det möjlighet att chatta med en av våra medlemsrådgivare. I chatten svarar vi på allmänna frågor om medlemskapet och försäkringen och hjälper dig med teknisk support. Vi har också chattbotar som svarar på frågor dygnet runt.
Vi kan inte svara på specifika frågor som rör dig eller ditt ärende via chatten eftersom det inte är ett säkert sätt att hantera dina personuppgifter på. Skriv därför inte några personuppgifter i chatten, till exempel personnummer eller namn eller annan information som kan knytas till dig som person. Tänk på att dina frågor och de svar som skickas till dig via chatten är allmänna handlingar och kan komma att lämnas ut om någon begär det.
Vi använder din ip-adress för att ta emot din fråga och att leverera ett svar till dig. Det räknas som personuppgiftsbehandling.