Vi förstår att du kan ha många frågor och vi hoppas att du hittar den information du behöver om ersättning och medlemskap här på vår webbplats.
Om du har synpunkter på regelverket hänvisar vi dig till regering och riksdag eftersom det är riksdagen som beslutar om reglerna för alla a-kassor.
Mina sidor är för dig som vill söka ersättning från oss, skicka in handlingar eller rapportera tid. Här kan du också skicka meddelanden till oss om frågor som gäller ersättningen.
Om du är medlem hos oss och vill se dina fakturor eller ändra betalningsmetod kan du göra det genom att logga in på Mitt medlemskap.
Vi svarar på frågor om medlemskap och allmänna frågor om försäkringen varje vardag klockan 9.00 till 11.00. Om du vill prata om ett pågående ersättningsärende eller ett EU-, återkravs- eller kulturärende ringer du mellan klockan 9.00 och 10.00. Mellan klockan 11 och 11.45 och 13 till 15 besvarar vi endast frågor om medlemskapet.
0770 77 77 88
Om du inte kan använda våra e-tjänster går det bra att skicka dina handlingar per post.
Unionens a-kassa
FE 14
930 88 Arjeplog
Det finns möjlighet att chatta med en av våra medlemsrådgivare. När chatten är öppen ser du en rosa pratbubbla på sidan.
I chatten svarar vi på allmänna frågor om medlemskapet och försäkringen och hjälper dig med teknisk support. Vi har också chattbotar som svarar på frågor dygnet runt.
Vi kan inte svara på specifika frågor som rör dig eller ditt ärende via chatten eftersom det inte är ett säkert sätt att hantera dina personuppgifter på. Skriv därför inte några personuppgifter i chatten, till exempel personnummer eller namn eller annan information som kan knytas till dig som person. Tänk på att dina frågor och de svar som skickas till dig via chatten är allmänna handlingar och kan komma att lämnas ut om någon begär det.
Vi använder din ip-adress för att ta emot din fråga och att leverera ett svar till dig. Det räknas som personuppgiftsbehandling.
Vi har kontor i Malmö, Stockholm och Örebro. För att besöka något av kontoren behöver du kontakta oss och boka in en tid. Ring oss på ordinarie telefontid eller skicka ett meddelande i Mina sidor eller Mitt medlemskap så hjälper vi dig att boka ett möte.