Du är här: Hem / Vanliga frågor / Inför eller pågående ersättning / Utbetalning / Jag har fått min första utbetalningsspecifikation, men saknar en utbetalningsavi. Vad gör jag nu? Lyssna

Pengarna kan vara insatta på ett av dina andra Swedbankonton

Om du inte har fått någon utbetalningsavi tillsammans med utbetalningsspecifikationen kan det vara så att Swedbank har satt in pengarna på ett konto du redan har där.

Vill du att kommande utbetalningar sätts in till annat bankkonto än det som swedbank har valt behöver du kontakta Swedbank.

Spärra avi

Om dina pengar inte finns insatta på ett konto bör du spärra din avi. Det gör du på närmaste Swedbankkontor.

När du spärrar avin går pengarna i retur till oss och vi skickar då en ny utbetalningsavi till dig. Om du istället vill få pengarna insatta på ett bankkonto går det bra att meddela oss dina uppgifter om bankkontonummer.

Fler vanliga frågor
Hjälpte den här sidan dig?Den här sidan hjälpte mig inte Lämna synpunkt